TILMELDING – Træf XXXI

kl. 13:50:06
Oprettet:17. april 2005
Fødselsdag:27. februar 1989
ProfiltekstGæstebog ● Anmeldelser ●
6/6
Dystopia
Denne bog er intet mindre end genial.. Længe leve Jürgensen! Tænk at kunne skabe et så stort univers, på så lidt sider.. Det er fantastisk. Andre forfattere bruger flere bøger, på bare at nævne og beskrive halvdelen af alle de væsner Jürgensen har med i dette værk. Historien er heller ikke så ringe, om personerne har nogle meget markante personligheder.. Hvis du bare kan lide fantasy en lille smule, så læs læs læs!
6/6
Den sorte rytter
Hele Belgarion + Malloreon sagaerne er enormt gode. Man keder sig ikke en eneste gang i løbet af de tyve bøger, og spændingen bliver bare ved med at tage til. Det er egentlig umuligt at forklare hvorfor jeg elsker disse bøger, måske fordi der er så mange grunde: De geniale personer der optræder, deres personlighed, selve historien, handlingen og bare den måde det hele er sat sammen på. Hvis ikke det var fordi hver bog kostede 215 kroner, ville jeg helt sikkert eje dem q: Start på værket, og jeg kan love en masse søvløse nætter fyldt med bogstaver.
6/6
Alanna
Dette er starten på noget af det bedste jeg nogensinde har læst! Jeg elsker hele serien, alle 14 bøger, Alianna bøgerne medregnet. Til disse bøger ville det egentlig være mere end rigeligt for mig at skrive "wow", men da jeg ved, at sådan en kort besked ville blive slettet, prøver jeg liiige at kapsle det "wow" lidt ind
Hvis du ikke har læst noget af Tamora Pierce, så gå endelif iganmg, hun har ikke skrevet NOGEN som helst dårlige bøger, tro mig, jeg ved det!
6/6
Vild magi
Vug roligt! Tamora Pierce fortsætter med at skrive genialt, da jeg læste noget af hende for første gang var jeg omkring de 11 år, men stadig elsker jeg hendes bøger, og kan læse dem igen og igen. "De udødelige" er ligeså god som "Løvindens sang" og "De svages beskyttere." Den eneste lille brist i hele denne vidunderlige serie, er bog nummer to, den er lige lidt for langtrukken, men de tre andre bøger redder det hele flot. Her i bog nummer et, møder vi bøgernes hovedperson Daine, hun er lige så sprudlende og livlig som Alanna og Keladry, bare på sin egen måde, og man kommer meget hurtigt til at holde af hende. Læs læs læs! TP ligger på min top fem af forfattere, kun overgået af J. R. R. Tolkien - Fantasiens mester (Efter min mening kan man ikke udtale sig om fantasy, hvis man ikke har læst Ringenes herre.) og et par andre.

Skal lige tilføjes at jeg er helt enig med Quotess
6/6
Prøvelsen
Lige pludselig virker min kommentar ret ligegyldig, da alle andre alligevel har skrevet det, men nu er jeg jo igang, og kan lige så godt gentage: Den bedste bog i hele serien. Den er fantastisk, måske ligefrem den bedste bog i den samlede serie (alle 14 bøger) men det er kun måske, da alle sammen er vidunderlige. Helde Keladry serien er vildt god, men treren og firen skiller sig specielt ud. Grunden til at bog nummer tre er min yndlings, er nok meget pga. at hun kommer i tjeneste ved ridder Raul, og da han er en fantastisk mand, lyser han hele bogen op sammen med Keladry, Domitan og alle deres venner. God vind alle sammen, læs denne!
5/6
Dronningens beskytter
Uuuh... Endnu et svagt punkt... David Eddings.. Har vist nok læst alt af ham, minus et par bøger, men wow.. Denne serie, efterfuldt af den næste serie på 5(?) bøger er intet mindre en.. Jaa... vildt hamrende gode..

Man kan godt mærke, at det er den samme forfatter som har skrevet Belgarion-, og Malloreon -sagaen, der er meget af den samme aktion og humor... Heeerlige bøger!!
5/6
Uhyret fra Månebrønden